12 april 2014

Sophie och Lykke

Vi har sedan tidigare planerat att Sophie ska rida Baltazar en del nu i vår, under tiden som jag inte kan. Dels för att hålla igång honom - men kanske mer för att han ska jobbas igenom ordentligt och börja sätta lite nya muskler. Lite träningsläger - typ :)
Usch, träningsläger lät ju lite elakt... men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar :)
 
Nöjd häst och tränare :)

Jag passade hur som helst på att åka upp och titta när hon red och det såg bara såå fint ut! Snacka om att jag har en snygg och positiv häst :) Han ser så maffig ut - men samtidigt verkade han så avslappnad och nöjd ut. Han fick mycket beröm av Sophie som trodde att vilan och genomgången av equiteraputen gjort nytta. Jämn och flexibel i handen och kom upp mer i "manken" än tidigare. Jättekul att höra!
Min snygging i hagen :)

Fina killen!

Jag hade med mig Lykke till stallet (tar alla chanser att träna med henne). Hon träffade Långkärrs hundar, Zeb och Eddie för första gången. Det gick bra och de fick också chans att springa lösa tillsammans i ridhuset. Zeb och Lykke orkade inte så mycket - men Eddie var leksugen som bara den :) Lykke gjorde några rejäla vurpor och fick fullt med "spån" i pälsen, hihi.. Väl hemma så var hon trött som bara den och somnade genast på köksgolvet :)
Smutsig och trött liten hund, hihi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar