17 april 2014

Pamina

Idag har jag varit uppe på Bondesätter och hälsat på Pamina och hennes fodervärd, Julia. Jag blir alltid så glad när jag ser hur bra de verkar trivas tillsammans :)
Jag, Pamina och Julia :)

Pamina, som fyller 22 år om en månad, såg pigg och glad ut. Hoppas att den lilla tjocksmagen håller sig borta under sommarn också, hihi... Gosade och "groomade" lite med Pamina i stallet. Kollade även av ett litet skav hon har fått av gjorden, men det såg helt ok ut och ska förhoppningsvis hålla sig i fint med hjälp av ludd och salva. Därefter passade Cesse (Julias mamma) och jag på att fika medan tjejerna gjorde ordning sina hästar.
Kaffe smakar extra gott i solen :)

Julia och Pamina var en stund på banan tillsammans med sin kompis, men sedan red de iväg en kortis i skogen. Jag fick höra att Julia varit mer envis än Pamina och nu för tiden kan rida på egna, långa turer i skogen utan att hon vill springa hem hela tiden. Härligt jobbat! :) Jag red inget idag - eftersom jag inte riktigt är igång. Men ikväll... ja, ikväll ska jag sitta upp på Bazze och skritta fram honom inför träningen som Sophie ska rida :)
Julia och Pamina :)
Jobbar lite på banan
Litet barbacka-hopp...
I galopp på grusvägen - härligt!
Blir glad när jag ser dem tillsammans :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar