20 mars 2013

Vårstädning

Idag har jag varit hemma med sjuka barn, så då har jag passat på att vårstäda lite här på bloggen.
Jag hade inte så jättemånga vårbilder (våren har ju liksom inte kommit ännu) så det fick bli ett litet hop-plock. Får väl fixa till det igen när våren och solen har kommit :)

Ska till stallet nu och mysa med Baltazar. Jag hörde i måndags att han hostade en del och Sophie har hört av sig och sagt att han tydligen gjort det i ett tag. Gamla ägarna sa att han kunde göra det framåt våren och att de har blött höet. Tyvärr är det ju så kallt på nätterna, så det känns inte som något alternativ att blöta hö som står och fryser. Att välja mellan kolik och hosta är ju som att välja mellan pest och kolera... Har dock kollat med Ewa och hennes "leverantör" av ensilage har småbalar kvar, så vi åker nog dit och köper i helgen. Så får han det tills det är varmare väder och jag kan blöta höet.

Har också haft tid att kolla lite tävlingar idag och börjar väl få ihop en slags planering inför sommaren. Blir inte riktigt klok på om Skogslotten ska ha tävling eller inte i slutet av april, men det verkar ju så i TDB och i deras tävlingskalender i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar