23 mars 2013

Hööks och Tävlingsupptakt

I morse kl 10 så hängde jag  och min kompis Lena på låset hos Hööks för att köpa lite grejer. Jag skulle bla ha ridbyxor, så jag hade bett Lena vara med eftersom det blir lite lättare när man ska springa och byta storlekar och så. Efter att ha provat rätt många par, så fick jag till slut med mig ett par vita och ett par marinblå. Jag köpte också ett svett/transport/stalltäcke och en sån där liten "sadelvagn" som man kan ställa i bagaget och hänga sadeln på. Hade hoppats få med mig lite tröjor också, men såg inget direkt som jag fastnade för. Nöjd med inköpen är jag i alla fall :)

Finaste efter träningen!

Vid lunchtid var det dags för tävlingsupptakten som Sophie hade för sina elever. Jag hade tagit fel på grupp och skulle rida en timme tidigare än jag trodde. Det blev alltså bråttom, bråttom när jag kom till stallet. Min grupp red LC och LB (inte alls LA som jag trodde igår - phu). Vi red igenom delar av programmen och fick även titta på varandra och ge feedback på övningarna. Väldigt nyttigt och kul :)

När båda grupperna ridit, så samlades vi i sadelkammaren/boden för att fika och diskutera planering och upplägg. Dels inför hela året, på månadsbasis, veckovis och även veckan innan en tävling. Jag blev väldigt inspirerad att ta fram en sådan detaljerad plan för mig och Baltazar. Hoppas att min medryttare Eija-Leena också vill vara med och tycka till :)

Jag fick med mig mycket matnyttigt och det var lärorikt och kul att höra på de andra deltagarnas frågor och reflektioner. Nu känner jag mig absolut ännu mer förberedd inför min första tävling :)
Yes - nu är vi så förberedda vi kan bli :)

Planen inför veckan är:
Söndag 
Bazze - ut i skogen med Eija-Leena
Jag - Se över/ta fram min "packlista" inför tävlingsdagen och packa klart det som ska med hemifrån.
Måndag 
Bazze - Lite lugnare jobb. Rida igenom programmen så de sitter utan tveksamheter
Jag - köpa det som ev måste köpas....
Tisdag
Bazze - Eija-Leena tränar för Sophie
Onsdag
Bazze - Lösgörande arbete. Galopp och se så att han är framme för skänkeln ordentligt.
Jag - Packa det som ska med från stallet (och som inte ska användas fram till tävling). Förbereda transporten.
Torsdag
Bazze - Träning för Sophie.
Jag - Fläta manen. Packa det sista inför tävling.
Fredag
Tävling :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar