4 mars 2013

Hål, typ...

Idag har Lorten tagit ett extra stort bett i Bazzes täcke. Det var visserligen bara från Ullared, men trist ändå... En tröst är att ändå (som Mats sa) att Bazze har börjat bita tillbaka i Lortens täcken. När jag gick hem var det i alla fall lagat med silvertejp :-)

Red i ridhuset och det kvardröjande känslan är lycka över min fina häst :-) Visserligen var han stel och motsträvig i skritten, men i galoppen var han så fin, så fin. Samlad, med energi och med avslappnade, gungande öron. Jag kunde bara sitta och njuta :-)

Jobbade med att korta gångarterna. I skritten bjöds jag också på mini-caprioler när jag skulle få mer energi. Hihi, men mer energi fick jag i alla fall... ;-)

Och så fortsätter "jobbet" med skavet. Har bytt den gjord jag köpte häromdagen, men den jag bytte till var inte heller riktigt vad jag hoppats på. Kanske får byta den igen... Men det ser bättre ut, förutom på en liten fläck... Förhoppningsvis ska vi snart få bukt med det också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar