7 mars 2013

Träning med bock - i vänster galopp

I slutet på dagens träning satt jag lite löst, hihi...

Fokus idag låg på programmen och jag fick rida dem med mer energi och "tiger-känsla" (alltså att ta för mig, typ) än jag brukar. Det kändes sådär, men Sophie tyckte det var bra och trodde mer att min känsla beror på att jag rider "nytt" och lite svårare än tidigare. Så är det nog...

I slutet av L B:1 så är det ju mellangalopp i vänster varv. Just vänster galopp har Bazze svårt för, så när jag vill öka så sparkar han ofta bakut i stället. Som avslutning skulle vi jobba med det...

Jag var på ena volten i vänster galopp och så sa Sophie att jag skulle ge en "ponnyspark". Sagt och gjort... Iihh, sa Bazze och bock-pruttade sig runt hela ridhuset. Jag vill inte mer, pep jag. Tyvärr, sa Sophie, du måste. Ok...och så fick jag en bockserie till ;-)

En gång till, sa Sophie. Och en gång till... Tja, han bockade i alla fall mindre för varje gång :-) och jag satt kvar även om jag tyckte det var rätt läskig... Nästa vecka ska Sophie rida och då skulle hon ta igenom just vänster galopp. Ska bli spännande att se. Hihi... :-)

4 kommentarer:

  1. ... han som verkar så beskedlig... där ser man, i de lugnaste vatten.... ;)

    mvh/Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, vill du se en studie i bockning kan du komma och titta när vi hoppar i sommar :)

      Radera
    2. Det gör jag gärna. Även utan bockningar! :D

      Radera
    3. Ja, jag är tacksam om det blir så lite bockningar som möjligt... ;) Men jag tror att jag kom på vad jag gjorde fel förra "säsongen", så förhoppningsvis går det mycket bättre i år :)

      Radera