18 mars 2013

Täcken och sånt

Idag hade Bazze fått ytterligare ett hål i täcket - och det var stort värre. Fixade med silvertejp, men eftersom det ska snöa i morgon valde jag att plocka fram det nya täcke jag köpte på Avantia. Tyvärr tror jag dock att det har hål redan i morgon... Men vad gör man?

Körde ett pass i ridhuset. Gick väl ok förutom att det känns som om galoppen är full med bus - men mest bara när jag rider programmet. Testade och körde konditions-träning med massa galopp i början och då gick han fint. Men när jag ska galoppera i programmet så börjar han med en bakut-spark och sedan är det som om det kryper i hela kroppen och jag har svårt att hålla styr på honom. Vet inte riktigt hur jag ska korrigera det... Ska nog få springa av sig på lina på onsdag tänkte jag :-)

Nu väntar jag bara på det utlovade snöovädret!

2 kommentarer:

  1. Jag har samma problem. Har löst det med att alltid köpa rivstarkt. 1200 denier, tror jag det heter. Dyrare också såklart. Men hellre hela täcken som gör nytta än trasiga och billiga.

    Men jag hoppas att vi snart kan sluta täcka.......

    Fy för mer vinter!
    Annica

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kanske skulle testa ett sånt där mer slitstarkt täcke. Förhoppningsvis är de värda sitt högre pris. Men nu hoppas jag liksom du att vintern snart är över...

    SvaraRadera