21 mars 2013

Galopp, galopp

Under senaste tiden har jag ju haft lite problem med galoppen. Det har varit en del bus och sparkar och så... Så på dagens träning övade vi galopp, galopp, galopp och lite mer galopp :-)

Det var verkligen svårt och Bazze ville inte hjälpa till. Han fick nästan som han ville, men när Sophie hotade med långpisken om jag inte skärpte mig, så gjorde jag ju det. Skärpte mig alltså... ;-)

Det gick från ganska uselt till riktigt, riktigt bra. Och inget bus alls :-D Enligt Sophie gick det bra på slutet för att han var framför skänkeln, och inte bakom som han gärna blir. Lycklig!!

En liten rapport om hostan också. Ingen hosta alls senaste dagarna :-) Men jag åker ändå och köper ensilage i helgen. Tror det blir bra för honom att äta det ett tag.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar