25 augusti 2014

Trimmat med Sus

Jaha - idag är det måndag igen och jag har som vanligt trimmat på banan tillsammans med Sus. Det har blivit en rutin för oss att göra det på måndagar - och jag vi trivs så himla bra med det. Då rider vi igenom våra "läxor" och tränar tillsammans. Ibland kan vi tipsa varandra om olika saker (som vi hört Sophie säga, haha...) och ibland så rider vi bara "var och en för sig". Men... det är ju så mycket roligare att rida tillsammans än att sitta ensam och trimma. Eller.. jag gillar det också i och för sig... men jag vill inte vara utan våra måndagar och det känns väldigt tomt de veckor Sus inte kan.

Linda och Jaspis kom också ner på banan och joggade stora volter och sträckte ut i galopp längst långsidan. Hon är så söt, Jaspis, och verkar tycka det är kul att jobba med de andra hästarna på banan :)

Idag blev det ganska mycket pepping av varandra, att "vi kan!". Och så pratade vi om att sätta mål och vad vi har för långsiktiga och kortsiktiga mål.  När vi ridit klart så träffade vi Sophie i stallet och fortsatte på samma tema - att sätta mål och utvecklas. Älskar verkligen kvällarna när ingen har bråttom och vi hinner prata om allt och inget. Härliga människor vi är i stallet!

Jag jobbade mycket vänster galopp och speciellt att gå över i förvänd. Bazze fick till slut mjölksyra i det lite tunga underlaget (nyharvat och blött) och snubblade ner på knä. Men det gick bra....
Hur som helst så kan jag konstatera att om jag sitter på rumpan så sitter den förvända galoppen som en smäck! Men om jag så mycket som bara vinklar på överkroppen en centimeter så bryter han av. Men jag fick till några riktigt bra svängar i förvänd. Jippie :)

Och så blev det 10-metersvolter i trav. Blir bättre och bättre, men jag har svårt att få till det i högervarv.

Håller också tummarna för att det ska bli lite extra tävling för Bazze på lördag... får återkomma om det blir av :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar