18 augusti 2014

När dum dag blir perfekt!

Idag har varit en riktigt dum och eländig dag på jobbet. Men nu är den mycket bättre tack vare två anledningar...

1. Först hade vi kurs med Lykke. Det blev mycket prat och många praktiska övningar i hundmöten. Både jag och maken fick med oss många bra tips om hur vi ska tänka och agera. Anmälde oss också till fortsättningskurs i höst. Nu är jag såå inspirerad och Lykke är såå duktig (även om hon kör lite med oss...)

2. Sedan åkte jag vidare till stallet där Sussie väntade. Först blev det ridning (som gick sådär eftersom jag fick något konstigt "håll" typ mitt i magen) och sedan när jag gjorde sysslorna på blev det massa snack. Linda dök också upp och då blev det som ni förstår ännu mer prat ;-)

Hade gott om tid att göra alla sysslor och bara mysa med Bazze i nya fina stallet :-) Det är verkligen såå fint!

Och ta-da! Nu mår jag hundra gånger bättre än för några timmar sedan. Tack alla människor och djur som förgyller min tillvaro 💜💕

2 kommentarer:

  1. Kul med kurs och hoppas det löser era "problem", Pepsi och jag börjar på agility den 3 sept och Oscar och Pepsi går på hundungdom tisdagar så här blir det hårdträning i höst. Vi får försöka hitta en dag/helg som vi kan promenera med de små. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kurser är kul :-)
      En promenad ska vi absolut få till. Nu ska jag nog våga röra mig ute bland folk med vår lilla illbatting ;-)

      Radera