10 augusti 2014

Tävling på Bjärka-Säby

Tjoho - idag har jag äntligen varit på tävling igen! Och den här gången kunde jag rida själv ;) Det här blev alltså säsongens första tävling för mig...
Med tanke på att jag bara hann rida någon månad mellan operation och sommarsemester, så är jag mer än nöjd med dagens prestation. Och det är ju dessutom sååå roligt att vara iväg på tävling :)

Idag var det alltså Bjärka-Säby som gällde. Sussie var snäll och följde med som hjälpreda, kartläsare, fotograf, fika-sällskap och peppare. Love you sweetie!
Efter avslutad ritt

Vi hade i ärlighetens namn lite svårt att hitta fram... men efter att ha stannat på en mack och frågat efter vägen, så kom vi fram utan större problem. Dock lite senare än planerat... Framridningen blev något kortare än jag räknat med och jag hann inte med allt jag ville (den ack så viktiga "ponnygaloppen" fick jag dock till, hihi... Tack för tipset Jenny/Zanna! ), så när det var min tur att rida in på banan kände jag mig inte alls klar. Men det är bara att gilla läget och göra det bästa av det..
Precis innan jag går in på banan

Ja, då kör vi då!

Känslan under ritten var inte speciellt bra och jag ser även på videon att det ser ut som det kändes. Lite för lång både fram och bak - men med mer energi än vad det kändes som. Fast... jag är kanske lite för kritiskt, för vi red ihop 63,10%!!Jag blev glad så att jag studsade :) Slutade på en delad 8-plats av 21 ryttare.. Det känns bra inför hösten och fortsatta tävlingar. Nu hoppas jag hitta bättre känsla till nästa gång.


Extra kul var att jag fick 7:or på båda galoppfattningarna och på gångarternas allmänna intryck. Bara det var värt hela dagen :)

Koncentrerad 1

Koncentrerad 2

Tror att vi båda tappade huvudet här ;)
Nu ska jag smälta den här härliga dagen och sedan laddar jag om för en LB:3 på Heda den 30 augusti.
Nöjd Baltazar efter ritten

2 kommentarer: