2 februari 2014

Upptaktsträff för säsongen 2014

Idag hade Sophie upptaktsträff för tävlingssäsongen 2014. Men innan dess... var det som vanlig dags att träna lastning. Eller träna och träna... vi behöver ju inte träna så mycket nu för tiden, men vi går in i transporten - äter lite godis - och går ut igen. Samtidigt som det är lite trist att "behöva" lasta stup i kvarten, så är det så himla skönt att veta att det fungerar.

Efter lastningen så blev det lite fotografering av Baltazar och mig i snön. Av blandad kvalitet, men något bra fick vi säkert med oss. Har inte hunnit kolla det ännu... Kul att ta lite kort i alla fall, eftersom jag hade med mig systemkameran.
I transporten!

Men sen.. var det dags för upptaktsträffen. Vi började med att Sophie red på Fiona och visade olika rörelser och vägar som vi önskat. Det var inte bara vi "tävlingselever" som tittade - utan även Eija-Leena och Sussie var där. Fick med mig massa matnyttigt :) och Fiona är ju så himla söt och duktig. Vi tittade på skritt, trav och galopp i olika "nivåer" (heter det så?), öppna, sluta, några vägar i LA, galopp-byten, början till priuetter osv. Och som vanligt förklarade Sophie så bra vad hon gör. Fiona njöt av att få visa upp sig och laddade på ordentligt ibland :)
Fotograferade lite, men lånade ut minneskortet till Sophie. Men kolla lite bilder och text här på hennes blogg.

Sedan fortsatte vi tävlingselever (låter ju väldigt ambitiöst att kalla oss så... men i alla fall vi av Sophies elever som tävlar) in i sadelkammaren för fika och prat. Vi presenterade oss och våra hästar samt fick berätta vad vi gjort förra säsongen. Vi som var med på upptaktsträffen förra året, fick gå igenom de mål vi satt och hur det gått med dem. Vi pratade också igenom vilka tävlingar som var inplanerade och alla fick sätta minst två mål inför säsongen 2014. Min säsong känns ju lite "svajig" eftersom jag inte vet när/hur jag kommer kunna rida - men mina mål blev i alla fall:
  • Att rida LB på över 60% och gärna några upp mot 65%
  • Att starta minst en LA (Detta mål känns jätteläskigt just nu, eftersom jag inte vill rida det innan galoppen sitter... så vi får väl se...)
 
Roger och Bazze i skogen - Stor och Liten!
Jag blir verkligen sugen att komma ut på tävling när vi sitter och pratar :) Även om jag är "tant" i sammanhanget (övriga tjejer är tonårstjejer... ja, förutom "andra Jenny" som är lite mitt emellan...) så är alla snälla och jag kan vara med på samma villkor. Men visst vore det roligt men någon mer i min ålder som höll på med samma saker som jag. Vet du någon, så tipsa gärna? Vore kul att kunna peppa varandra... 
 
Två av tre




Alla är med :)
När träffen var slut, så hade jag bara tänkt mocka och sedan åka hem. Men Sophie och jag bestämde oss för att rida ut en kortis - och Mats hängde också på. Var faktiskt riktigt skönt i skogen idag. Bazze och Roger var då söta där de gick brevid varandra. De är så lika i färger och "kroppsform" - bara det att Roger är en aning högre :) Söta är de i alla fall :) 
Dagens sötaste bild :) Lånad av Mats... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar