13 februari 2014

Finare än fin!

Idag fick vi till det riktigt, riktigt bra på träningen, Baltazar och jag! Sista halvan av passet var han verkligen den där 'smörklicken' som bara flöt fram. Underbara häst! Och tänk att han dessutom är min gulle :-)

Vi gjorde en del galoppövningar för att 'få tag' på yttersidan, speciellt i vänster. Blev så himla bra till slut. Och så gjorde jag några riktigt bra skänkelvikningar. Och formen och lyhördheten kändes såå bra och flexibel. I love my horse!

Som det kändes idag, så är det inte långt borta till att jag vågar rida en LA på tävling (Oh, det trodde jag aldrig att jag skulle säga...)  Planen nu är att rida två veckor till, sedan blir det några veckor med vila/skritt och sedan har jag några veckor att komma igång innan första tävlingen 13 april. Längtar!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar