23 februari 2014

Sportlov

I veckan har det varit dåligt med hästar och bloggning. Jag har nämligen varit med familjen på sportlov i Sälen. Nu är vi dock på väg hem igen... Så snart är ordningen återställd. Kommer lite nyheter om vad som händer i vår, så fort jag får tid att sätta mig vid datorn :-)

Jag har som så många andra problem med knäna och har svårt att klara av skidåkning. Så för några år sedan bestämde jag mig för att testa att åka bräda i stället. Det gav mig verkligen en nytändning i backen. Det är så jäkla skoj! Och det är bräda för hela slanten som gäller :-)

I år var det tredje året jag körde, så som ni förstår räknar jag mig fortfarande som nybörjare. Tyvärr fick jag en hyrbräda som var helt annorlunda än de jag haft tidigare. Det tog mig tre dagar (och ca 1000 vurpor) att förstå att det berodde på brädan, och inte på mig att jag inte fick till en enda sväng. Tog två lektioner i veckan och i den första fick jag svära mig medför backarna, för jag hade noll koll på brädan. Haha... Men efter byte av bräda återtog jag kontrollen och hade superkul!

Men nu är det tillbaka till vardagen igen - och i morgon får jag äntligen pussa mule <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar