4 februari 2014

Knöglor & Eija-Leena

Igår när jag skulle rida, såg jag att Baltazar hade fått några knöglor på ryggen. Precis vad sadelläget. Det var som större myggbett och han var rejält öm på några ställen. I stället för sadel på ryggen så blev det tömkörning.



Idag var det betydligt bättre och Eija-Leena kunde rida sin lektion som vanligt. Jag var och tittade - och det var som alltid kul och givande. Men oj vad svårt det är att se varför vissa saker blir som de blir. Sophie brukar fråga 'Såg du vad som hände där?' eller 'Vet du varför det blev rätt där?' - och så förklarar hon varför det blev si eller så. Jag skulle verkligen vilja bli duktigare på att se sånt... :-) Önskar att jag hade mer tid att titta när andra tränar... För jag tycker verkligen det är kul :-)

posted from Bloggeroid

2 kommentarer:

  1. Visst är det både kul och lärorikt att se andra rida lektion. Jag brukar suga upp information genom porerna när Elsa rider 😊
    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar att kolla in andra som tränar. Får alltid med mig massa matnyttigt :-)

      Radera