27 februari 2014

Såå nöjd!

Ta-da! Nu är veckans träning avklarad och jag är bara sååå nöjd :)

Baltazar är inne i en period när allt bara flyter och känns skönt - så då blir det extra lätt för mig att träna och lära mig mer. Och Baltazar verkar tycka det är roligt när vi får ihop det till en gemensam enhet. Kul!

Idag låg fokus på skänkelvikningar. Jag har ännu inte riktigt kläm på hur det ska kännas när det blir rätt, så det var bra att få koncentrera sig lite ordentligt på det. Undan för vänster fick vi till det riktigt bra :) För höger fick jag trixa lite mer för att komma på hur jag skulle göra för att få det rätt. Avslutade dock träningen med att få till det precis som jag ville :)

Trött o nöjd häst efter träning
På slutet av träningen red jag igenom LA:1. Det var första gången sedan jag red det på Hillersta... Hur som helst gick det över förväntan. Ja, ska jag vara ärlig så tycker jag att det gick superbra :) Tjoho!
Och vet ni vad?! Jag red till och med den förvända vänster galoppen utan problem. Hade fullt sjå att tänka på att rida programmet och glömde liksom bort att tänka på att "han skulle bryta av". Så nu känns det inte långt bort att rida LA på tävling. Haha Sophie - det trodde du väl aldrig att du skulle få höra mig säga ;) Men innan säsongen är slut så ska jag nog ha vågat mig på det...

För övrigt har jag massa saker jag vill skriva om - men det är lite körigt just nu och jag hinner nästan aldrig sätta mig vid datorn (och på mobilen blir det ju mest kortare inlägg) Men jag hoppas snart få tid till det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar