18 februari 2014

Lampa

I höstas så var hela stallgänget och hälsade på Sophie i hennes nya hus. Som inflyttningspresent hade vi med en lampa som jag pysslat ihop. Tipset på hur man gör hittade jag på Tyras blogg.

Blev riktigt nöjd med den och tänker göra mig en egen framåt sommaren (då det går att spraya utomhus).

Det du behöver är några plastdjur av valfria sorter och antal. I mitt fall valde jag så klart hästar ;)
Du behöver också en lampfot. Roligast är ju om man hittar begagnat - men till just den här lampan köpte jag sakerna som behövdes eftersom jag inte hann springa på loppis och leta.

Limma fast hästarna/djuren som du vill på lampfoten. Jag limmade med superlim.

Hästarna utplacerad och fastlimmade
Tejpa in sladden med maskeringstape och spraya därefter lampan i valfri färg. Jag valde silver, men det går ju lika bra med en färg tex vitt, svart eller varför inte rosa ;)
Tänk på att du måste vara utomhus och spraya - om du inte samtidigt vill måla om något rum ;)

Sprayat och står på tork

Klart :)
Färdigt :)


Lampan lämnades över med ett "inflyttningskort". Stämplarna på kortet tänkte jag var Sophie och hennes man, typ... :)

4 kommentarer:

  1. Så fin och vilken kul ide :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blev det fint :-) och väldigt enkelt att göra :-)

      Radera
  2. Jag håller med. Kul och fin. Min hjärna började genast arbeta. ;-)
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Annica, det här är väl ett bra pyssel för dig :-) Ska bli kul att se vad du hittar på :-)

      Radera