24 november 2014

Tradition?

I kväll var det tredje måndagen (eller var det fjärde?) som Sussie, Jenny A och jag sågs i stallet för att trimma ihop. Vi funkar så bra ihop och har så himla roligt. Som Sussie sa; Det är som balsam för själen!

Jenny och Sussie delar på Challe - och Jenny red som vanligt först. Hon fick inte riktigt till det som hon ville och i stället för att bråka vidare så bytte hon efter en stund med Sussie. Sussie däremot hade värsta flytet idag och fick bland annat till en superfin vänster galopp. Heja!

Min plan (?!) var att rida sidförande rörelser. Började med att flytta undan på volten och när det fungerade så gjorde jag lite skänkelvikningar. Kändes bra :-)
Jenny peppade till att jag skulle göra några öppna och slutor också, så det gjorde jag med hennes hjälp. Tur hon var där och kunde coacha.... Jag är tydligen på rätt väg men både hon och Sussie ser att jag måste "runda" mer. Så jag övar på...

Nu blir det hopp i säng :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar