23 november 2014

Bilder från hoppträningen

Går fortfarande och är supernöjd efter gårdagens hoppträning :) Tänk att jag något jag gruvat mig för så mycket kunde vara så himla, himla kul!

Tessan och jag sågs som sagt en stund innan och fikade för att skrämma upp varandra. Tittase lite på när den andra gruppen startade sin träning - och fick hjärtat i halsgropen när vi såg att Sophie tog fram vattenmattan. Haha... ja vi är är lite ringrostiga när det gäller hoppning, fniss...

Värmer upp...

Hur som helst så var vi fem stycken i vår grupp, Tessan & Mojje, Patricia & Ferros, Johanna & Zidden, Emma & Roger och så jag & Bazze. Eija-Leena var snäll och ställde upp som min fotograf - jag var ju tvungen att föreviga när jag för en gång skull hoppade...

Vi började med att trava och galoppera över bommar. Sedan hoppade vi två små "titthinder" på diagonalen (vattenmatta och koner). Därefter blev det en bana med 8-10 hinder.

Små titthinder...

Jag var som sagt väldigt orolig för att Bazze skulle dra iväg på "bock-galopp" efter hindren. Men... efter att ha analyserat förra gången jag hoppade (hm, för typ två år sedan) så tror jag att han bockade iväg för att han hamnade i framvikt vid landningen. Jag såg ju på bilderna från då att jag lutade mig väldigt mycket framåt. Så den här gången så tänkte jag på att vara mer upprätt och att hålla upp Baltazars huvud i landningen. Vilken skillnad!! Det var bara en gång som han var "på gång" att bralla iväg - men annars så kändes det tryggt och säkert. Och oj, vad roligt det var att hoppa då när han inte rusade efter varje hinder.
Jorå, jättekul var det... hihi...

Fast jag ser på bilderna att jag håller ganska hårt i honom över hindren och inte vågar ge eftergift. Så det vill jag träna mer på - och jag tror att det kommer vara mycket bättre nästa gång när jag både känner mig tryggare och dessutom har sett på bilderna hur illa det ser ut. Tur att jag har en schysst häst som ställer upp och hoppar ändå :)
Hopp!

Sophie tipsade om att vi ska försöka hålla igång hoppningen själva, så länge underlaget på banan tillåter. Och det vill jag gärna göra... Tessan och jag pratade om att försöka ses för att hoppa tillsammans - och att kanske ha med någon som kan flytta lite hinder om det behövs. Hoppas vi kan få till det :)
Öronen framåt hela tiden :)

Det känns faktiskt som att hoppningen igår gjorde att min relation till Baltazar höjdes ytterligare ett steg. Vi fick en till "guldstjärna" i vår relation och någon mer roligt som vi kan göra. Nu känns inte mitt mål att vara med på en Pay & Jump så omöjligt att uppnå! Johanna och jag ska försöka göra verklighet av det tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar