7 mars 2014

Så här är det....

Ja, då är det väl dags att skriva det där inlägget som jag har tänkt göra så länge. Det om min kommande operation. Väljer att inte hålla det allt för personligt... men tänker att det kanske ändå rätar ut en del frågetecken om ni har det.

Vad?
Om en dryg vecka ska jag alltså göra en operation som innefattar ett sk bikinisnitt.


När kan man rida igen?
Ja, det råder högst delade meningar om när man kan rida igen efter operationen.

När det gäller ridning, så har jag fått olika rekommendationer från olika läkare. En har sagt att jag inte borde rida alls på tre månader - men en annan har sagt att jag kan rida i skogen och "jogga" så snart det känns bra (hon gissade efter en dryg månad) men att man inte bör träna ordentligt förrän det gått närmare tre månader. Men allt beror på hur jag mår - och jag får mer besked om vad de rekommenderar för just mig efter operationen. Då vet de hur mycket det har "joxat runt" och hur lång tid det bör ta att läka.

Sen har jag fått kommentarer från omgivningen om personer som red bara några veckor efter liknande operationer. Men jag vet inte... jag litar mer till läkarnas rekommendationer än personer som gärna talar om hur snabbt de börjat rida. Jag får ta det som det kommer helt enkelt...

Tävlingar då?
Under tiden jag inte kan rida, så kommer jag få hjälp av en kompis (som också heter Jenny) att rida och tävla Baltazar. Jennys egen häst blir lätt nervös/rädd på framridning och därför hoppas vi nu att hon ska få några positiva tävlingstillfällen tillsammans med Baltazar.

Jenny o Baltazar - nya tävlingskompisar
Jag hoppas kunna följa med på de flesta tävlingarna och det ska bli kul att vad de kan prestera tillsammans.
Jenny o Bazze - första gången tillsammans

2 kommentarer:

  1. Bra idé att dela med sig av sin läromästare. En vinn, vinn situation låter det som.
    :-) Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé :-) men lite läskigt att låna ut sin häst. Gäller att släppa lite på sina spärrar.
      Men jag litar helt o fullt på Jenny - och det ska bli jättekul att följa dem på tävling. Börjar med en programridning på lördag :-)

      Radera