11 mars 2014

Fokus

Dagens träning blev en övning i att hålla fokus. Ska villigt erkänna att det i kväll låg mer på operation än på träning. Så det var skönt när jag äntligen kunde släppa tankarna på det och koncentrera mig på ridningen :-)

Filmade :-) Har kollat igenom lite snabbt och kan konstatera följande:

Första delen av träningen var helt ok. Men inte mer än så. Ser fint men lite oengagerat ut.

I mitten av passet blev det en obefintlig galopp. Jag blev stum i innerhanden, tappade hela yttersidan och kom upp på tå. Tappade fokus o vilja direkt när han bröt av första gången. Både jag o Bazze fick lite skäll av Sophie - och jag skärpte mig så pass att jag fick en kort sträcka med ok galopp.

Sista delen av träningen var super-duper! Sophie fick mig att ta tillbaka kommandot o hitta tillbaka till mitt fokus. Red en otroligt fin trav i både öppna o sluta :-)  Fick till o med testa sluta på 'snett igenom' . Bästa traven någonsin? Ja, så var det kanske :-)

Finns ingen anledning att slösa bort rid-tid på att rida halvdant o ofokuserat. Så det ska jag verkligen försöka träna bort. Mentalt o fysiskt! :-)

Nu blir det sängen o nanna gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar