29 mars 2014

Pusseli-puss!

Äntligen, äntligen kom jag upp till stallet idag :)

Hade bestämt träff med Eija-Leena och maken skjutsade upp mig. Snacka om att det var gosigt att få pussa på Basse-mannen igen :) Han var precis lika söt som alltid - det är min kille det! Jag kände mig faktiskt inte speciellt sugen på att rida, men det beror nog på att jag fortfarande känner av såret så pass mycket. Men tur är väl det (att jag inte är så sugen alltså) för jag tänkte försöka följa läkarnas råd och inte rida förrän framåt/efter påsken.... Mysig att pussas var det i alla fall och jag längtar tills jag kan vara i stallet och bara mysa o borsta :)

Eija-Leena hade ridit runt Kårklösa innan jag kom - och när jag pussat färdigt så släppte vi ut Bazze i hagen. Bazze och Mojje var inte helt på samma våglängd idag och Bazze fick säga till ordentligt några gånger när Mojje inte ville sluta att "valla" honom.
Valla, valla....

Nä, men sluta nu då...

Lägg av, sa jag!


De passade också på att rulla sig samtidigt. Men fick sedan superbråttom upp, eftersom Roger drog en repa i hagen bredvid. Sötisar!
Två döda hästar i hagen? Nä, de rullar sig bara...
Nä, nu jäklar är det bråttom upp!

Lykke fick följa med en stund för att miljöträna bland hästarna. Det gick betydligt bättre än förra gången vi var där. Enda gången hon skällde på en häst, var när vi ledde ner Bazze till hagen. Men han lade knappt märke till henne, hihi.... Sen hittade hon Roger i hagen och tyckte att han såg spännande ut. Hon smög fram och de sniffade på varandra. Det var nog både läskigt och spännande tyckte hon :)

Hej, vem är du?
Lite stor och läskig är du allt...

När vi lämnad Bazze i hagen, så fikade vi i solen. Zanna kom också förbi och pratade lite. Kul att ses igen :)

Nu hoppas jag snart kunna köra bil själv, så att jag kan ta mig till stallet på egen hand. Saknar alla där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar