29 december 2013

Skön förmiddag

Idag blev det varit en riktigt skön förmiddag i stallet - även om jag inte var så 'laddad' när jag åkte dit. I stallet var det full fart och 'alla' var där. Nja kanske inte alla, men vi var i alla fall större delen av stallgänget där :)

Till att börja med så lastade Henrik och jag Baltazar. Det gick fint, men jag blir trots allt lite låg över att vi ens ska behöva hålla på och träna... Men jag gör hellre det än att det ska bli kaos när vi väl ska iväg någon gång. Men jag säger bara det - om jag köper någon annan häst framöver så vill jag gärna att den ska gå in i transporten utan problem. Helst så att jag kan lasta själv.. Men det är något som framtiden får utvisa :)
Redo för skogsrunda
Mats och Jonna skulle rida ut och jag bestämde mig efter lite tvekan att följa med. Ärlig talat var det nog vad jag behövde för att bli på bättre humör. Det blev en skön runda runt kärret och Mats (som red först) tog oss på lite nya stigar. Kommer dock aldrig hitta igen hur han red.. hihi.. 

Superskönt ute - och vi träffade varken på älgar eller orienterare. Bara några som tränade sina hundar på att spåra.
Mats o Ester rider före....

Jonna o Challe rider efter...

Väl tillbaka i stallet så hade Sussie och Zanna fixat fika. Så då blev det en stund ute i solen med kaffe och snack :)
Fika med hela gänget i solen
 
Zanna hjälpte förresten till att fota oss när vi kom tillbaka från ridturen. Haha.. vad roliga bilder det blev när vi yrar omkring och ska ställa upp oss. Lägger in dem i ett eget inlägg som kommer lite senare i kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar