26 december 2013

Kvällspasset :-)

Nu är jag hemkommen från kvällens träningspass. Blev över en timmes jobb för mr B. Men det är lite hans eget fel...

Först red Sophie och jag skulle bara känna lite på honom på slutet. Vi skulle avsluta med förvänd galopp i vänster. Och det gick... inte... Så jag fick försöka igen, igen och igen... Men varje gång vi kom till ett hörn bröt han av. Ghha - jag har bara så svårt att korrigera honom när han gör så. Till slut satt Sophie upp igen och fick säga till honom på skarpen innan han lyssnade och började göra det vi bad om.

Avslutningsvis så hoppade jag upp igen och sa 'Vi lär få hålla på hela natten innan jag lyckas med detta'. Men inte... :-) Jag fick lite nya, bra tips från Sophie och det gjorde susen :-) Efter två varv i 'rätt' förvänd galopp så fick B vila, klappar o godis. Tack snälla S för all hjälp o engagemang :-)

Kommer lite bilder i morgon...

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland får man envisas......
    Härligt med engagerade tränare. Guld värt. Elsa och jag gillar också Sophie. Och du är också duktig! Trägen vinner....
    :) Annica

    SvaraRadera
  2. Tack Annica.
    Ja, det är inte lätt att vara envis och "trägen" när det känns som att det aldrig kommer gå. Har så lätt att tappa fokus då... så då är det skönt med en tränare som peppar och inte ger upp :)

    SvaraRadera