7 december 2013

Klippa

I morgon är det dags för årets sista klippning. Hoppas bara att maskinen är på bättre humör än sist, för då orkade den inte riktigt hela vägen till slutet. Tar med mig maken som "stöd" när jag sätter igång och hoppas att han kan mecka igång den om den dummar sig...

Blir väl samma klippning som vanligt även om jag egentlig är sugen på något nytt. Sophie klippte Fiona häromdagen och lämnade kvar päls "under sadeln". Typ som jaktklippningen och "variant av helklippning" ovanför. Det såg jätte fint ut... så det blev jag sugen på. Men å andra sidan tycker jag det är rätt skönt att ha kvar päls på rumpan också, så det blir säkert en halvklippning som det brukar bli :) Vi får se...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att filtklippning är snyggast. Då behåller man ju också päls på rumpan. Men det blir ju inte så snyggt om man klippt annorlunda innan på säsongen. Vi ska också klippa imorgon. Rari var det tänkt.
    Lycka till. 😊
    Annica

    SvaraRadera
  2. Ja, filtklippning är också fint :)
    Hoppas det gick bättre för er än för mig... Jag kunde inte klippa för mr B var dyngsur...

    SvaraRadera