19 december 2013

Energi-boost!

Tränat i kväll :) och som vanligt fått en riktig energi-boost :)

Jag var enda eleven i kväll, så det var lite tomt i stallet. Vinkade dock till Tessan när vi traskade iväg till ridhuset. Regnet smattrade på taket. Blött, blött... men varmt. Jag fick till och med plocka av mig fleecen när jag red fram. Och tur var nog det, för jag hade dött i svettningar om jag tränat med den på.. ;)

Idag jobbade vi på en stor volt  och "i" den fick jag lägga en 10-meters volt. Fånga upp yttersidan och forma runt inner. Det var svårt idag, för Bazze stretade emot mer än vanligt när vi gick in i lilla volten. Slog upp med huvudet och blev "stel och rak". Så det var en nyttig övning för oss - och något vi behöver öva vidare på. Och så blev det skänkelvikningar... inte de bästa vi gjort, men inte de sämsta heller ;)

Red också på en stor volt och flyttade in rumpan innanför spåret. En början till att rida sluta, tror jag... Fick prova det lite på långsidorna också. Kul med lite nya utmaningar. Jobbade också vidare med öppna. Har lite att jobba på, hehe.. Men det är ju så jag vill ha det :)


Fick beröm för att vi har en fin grund. Det är roligt, för det tycker jag ju också att vi har fått till bättre nu :) Roligt, roligt med träning och nu hoppas jag få till lite extra träning i jul :)

2 kommentarer:

  1. Hmmmm. Skulle var vara kul att komma och titta på er när ni tränar. Låter som att ni har riktigt roligt! :) Annica

    SvaraRadera
  2. Tycker jag du ska göra om du får tillfälle - men förmodligen kommer jag rida uselt då eftersom någon tittar. Hihi...
    Torsdagkvällar är det som gäller - och så lite extra träningar nu i jul hoppas jag. Den 26:e och 30:e tror jag...

    SvaraRadera