8 december 2013

Morr! Inget blev som planerat...

Underlig dag, det blev idag ;-o

Först skulle maken och jag lasta "bara för att"...  Jag hade tänkt mig en snabb "på och av-lastning" för att sedan åka hem igen. Men ack vad jag bedrog mig... Mr B hann inte på innan han kastade sig ut igen. Ok, nytt försök! Samma visa igen... Suck och morr!

Till slut fick vi hjälp av Zanna och Mats (dagens räddande änglar!) och efter lite mer tjafsande så fick vi in Bazze i transporten och kunde stänga lämmen. Var lite snabb av som vanligt, men det är ju som det brukar vara ;) Vi kör lastning nästa helg igen och ska då kolla av så att någon mer kan vara på plats. Zanna - eller Sophie.

Enligt tidigare ägarna så har Baltazar en tendens att vara svårlastad om det gått får långt mellan gångerna och jag hade stora problem första gången jag skulle lasta honom. Har därför "hållt igång" lastningen med jämna mellanrum och har inte haft några problem alls på ett och ett halvt år. Ja, sedan den första problematiska gången alltså... Men nu var det dags igen..

Framåt eftermiddagen åkte maken och jag till stallet igen för att se om vi kunde få igång klippmaskinen och göra årets sista klippning. Man kan väl lugnt säga att det snöade ymnigt! I stallet träffade vi Ejia-Leena, Lisa, Jonna och Sussi - och vi skulle ta in alla hästarna samtidigt. Haha, ja alla utom en som typ inte ville hänga med in fast snön yrde som bara den. Blev typ översprungen eller nåt.. Nä, det blev jag inte - men det var inte långt ifrån.

Med tanke på snön så var Bazze dyngsur = det blev ingen klippning. Så nu får jag ställa om veckans schema i huvudet och försöka få till det någon annan dag istället. Hade hoppats få det gjort innan Eija-Leenas träning på tisdag - men det är tveksamt om jag hinner det i morgon...

Har för övrigt fått någon inflammation eller så i ena ögat - som har runnit och gjort ont hela dagen. Inte vidare bra kombination med kritvit snö och sol. Haha, har varit helt igenmurad hela dagen... men det släppte lite på eftermiddagen när solen försvann (så jag ser ju rätt ok ut på bilden ovan, fniss..)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar