20 april 2015

Trimma

Snacka om förmån att stå  sin tränares gård :) Idag fick skulle Sophie titta på Jenny och hennes nya häst (jo, Jenny A har köpt en häst och står också på Långkärr. Jippie! Mer om det en annan dag...) Hur som helst, när vi väntade på henne så fick jag hjälp med skänkelvikningarna. Fick många bra tips om hur jag ska tänka o göra. Bland annat kan jag rida en tiometers-volt i hörnet och sedan snedda över hörnlinjen. Då är det enklare att få med yttersidan... Och så ska jag bara rida korta vägar. Om jag får till fyra bra steg tex så ska jag avbryta och rida rakt fram. Med tiden kan jag rida länge och länge vägar.

Åh sen förstår ni, så helt plötsligt kom jag på hur jag ska samverka med yttertygel och ytterskänkeln för att få med sidan. Då kändes han jättefin :) Gullehästen!

2 kommentarer:

  1. Heja! Bravo!
    Så kul! :)
    Dags för ett snäpp upp i klasserna nu va?! :)
    /Annica

    SvaraRadera
  2. Hm nja, snart kanske... Ska väl våga mig på en LA innan sommaren :) Kanske...

    SvaraRadera