2 april 2015

Skärtorsdag

Skärtorsdag eller inte ... Är det torsdag så är det :) Och torsdagar betyder träning.

Är jättenöjd med kvällens pass och riktigt skönt trött i kroppen. Jag fick tid att rida fram ordentligt för en gångs skull. Förutom att bara "värma upp" så hann jag också med att jobba olika gångarter och flytta undan för skänkeln. Det kändes väldigt bra och jag ska absolut försöka  ta mig mer tid till framridning framöver också. 

Idag hann vi med riktigt mycket olika saker. Bland annat så samlade vi både skritten och galoppen. Svårt, svårt att få en samlad gångart som ändå har energi. Men oj, vad bra det känns när det går igenom. Men vi har en del att jobba på - för jag har inte vanan ännu och Bazze har inte orken/musklerna. Men kul att börja jobba med något nytt!

Vi fortsatte också med skänkelvikningarna och gjorde dem på volten och sedan på på diagonalen. Jag fick tipset att flytta fram ytterskänkeln för att hålla yttersidan och bogen på plats, det gav resultat och jag bara jag kommer ihåg att göra det så blir det riktigt bra skänkelvikningar. Nu ska jag bara få till den längre och längre bitar...  Har ju LA i sikte under säsongen och då måste jag få till skänkelvikningarna...

På egen begäran så red jag också tiometers-volter (som ju ingår i LB-programmet). Har haft lite panik över dem (för snart är det ju tävling) har liksom fått för mig att jag inte kan. Men nu känner jag att jag har koll på läget :) Avslutade med att rida riktigt fin galopp.Woha - underbar träning!

Använde den längre dressyrgjorden och skavet såg riktigt fint ut. Verkar inte ha blivit värre alls... Så jag håller tummarna för att det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar