6 april 2015

Heldag

Idag har det blivit en heldag med hästar :)

På förmiddagen var jag på Långkärr tillsammans med Sussie och Jonna. Vi red på banan i solskenet och det kändes riktigt sommarvarmt. Härligt - men lite jobbigt också när det blir så svettigt. Och då har våren bara börjat, haha... Jag hade med kameran och Sussie och Jonna turades om att fota lite (eftersom de delade på Challe idag).
Bazze och jag in action!

Jag började med att värma upp och kände mig lite lagom diffus i vad jag skulle göra. Började fundera på vad jag skulle gjort om det var en framridning - och kom inte på något vettigt alls att rida, men försökte mitt bästa... Sedan red jag programmet fast jag inte riktigt kände att allt var på plats. Men så kan det ju vara på tävling också tänkte jag. Ritten blev därefter och Bazze kändes lite tråkig i munnen och inte riktigt alert i bakbenen. Såå... jag tänkte att nu måste jag skärpa mig och rida lite mer ordentligt. Så det gjorde jag - och då blev det riktigt bra. Slutade med att vara riktigt nöjd :)
Baltazar - min fina kille!

Efter det obligatoriska fikat, så fotade jag Myggan lite i hagen. Sötnöt, är vad hon är :)

Sedan hem och äta lite lunch och därefter vidare till Bondesätter där vi gick igenom Paminas grejer. Det mesta blir så klart kvar hos nya ägaren, men lite småsaker tog jag med mig hem. Gick så klart ner i hagen och mös lite med Pamina och tog lite bilder också :)
Sötaste Pamina och jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar