13 april 2015

Tävling igår

Jisses vad tiden springer iväg! Men nu har jag några minuter över för att skriva lite om tävlingen igår. 

Hade en ganska bra starttid, så det blev inte speciellt tidigt i stallet. Fixade flätor och alla sysslor - och sedan fick Bazze lunch medan jag gjorde i ordning mig själv. Sussie hängde med som medhjälpare. Så glad att jag har henne som kan och vill hänga med. Vi har så kul ihop :)

Lastningen gick bättre än någonsin och vips, så var vi iväg i stormen. För det blåste och var klass 1 varning. Transporten låg dock stadigt och det var inga problem att köra. Vi kom fram i god tid och jag kunde hålla planen att sitta upp en halvtimme innan start. 

Bazze kändes helt ok, men lite stum i munnen och jag fick inte heller med yttersidan som jag ville. Men med tanke på att vi höll på att blåsa bort, så var det ändå helt ok. 

Inne på banan kändes Baltazar kvick och med. Inget av den där trötta känslan vi kan ha ibland på tävling. Han blev lite rädd och "sprang" pga ventilationen i ena galoppfattningen, men jag räddade upp det bra ;) 

Däremot hade jag velat ha honom mer ihop. Tycker att han kändes lite stel, typ. 


Jag red ihop 67,25%, vilket är personbästa på "riktig" tävling! Jag efter ritten låg jag på femte plats (åtta placerade) men halkade snart ner till plats åtta. Där låg jag i två timmar, och petades ner av allra sista ryttaren. Snacka om otur, hehe... 

Kul att vara igång igen i alla fall. Nästa helg blir det Skogslotten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar