29 januari 2015

Träääning

Ja, ni börjar väl lära er nu? Att torsdag betyder träning 😉

I dag var känslan sådär lagom bra... Så det kändes lite svårt... Sophie sa att Bazze såg bra ut, men att han inte riktigt kom igenom. Och det var ungefär den känslan jag hade... Och när jag vill för mycket så har jag svårt att slappna av och vara mjuk i handen. Och då drar han tillbaka...  Jag kom på efteråt att jag har lätt att få en bra och fin ridning om allt stämmer från början, men väldigt svårt att hitta den om inte jag eller Baltazar riktigt är "med". Bara att öva vidare... :)

Och vad gjorde vi idag då? Jo, övade på att få en större galopp (svårt) och skänkelvikningar (också svårt)... Men jag lyckades lösa det rätt ok till slut, så det kändes bra! Sen red jag trav- och galoppdelarna ur LA. Kändes rätt ok, men inte så ok att jag vill visa upp det på tävling ännu. Haha... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar