13 januari 2015

Tävlingar

Jaha, nu börjar det närma sig med tävlingssäsongen 2015. Jag brukar inte vara speciellt aktiv på tävlingsbanorna, men det brukar väl bli mellan 5-10 tävlingar per säsong i alla fall....

I år känns det lite läskigt att komma ut tycker jag. Vet inte riktigt varför, men kanske beror det på att jag inte var så "duktig" som jag förväntade mig under förra säsongen. Ni som läst bloggen ett tag vet att jag opererades på våren 2014 och därför inte gjorde mer än några få tävlingar under hösten. Då hade jag precis börjat rida igen och ville mest ut och "kolla läget". Jag debuterade också i LA och det var väl inte direkt något att hurra för. Dessutom så hade jag stora svårigheter med förvänd vänster galopp (ja, även med vänster galopp snett igenom) vilket gjorde att jag var ledsen redan innan jag startat. Inte så bra förutsättningar alltså..

Hur som helst så kände jag då att jag inte ville ut och tävla igen förrän väster galopp fungerade (bättre..) och jag skulle kunna göra mer stabila ritter. Vet faktiskt inte om jag är där än? Nu har jag ju visserligen några månader kvar att träna på - men kommer jag klara det? Vill inte åka ut och redan innan ha en känsla av att inte klara det. Då kan det liksom kvitta...

Skogslotten, oktober 2014
Samtidigt så suger det rejält i tävlingstarmen. Att får göra mig och Bazze riktigt fina och åka iväg tillsammans. Jag har köpt ny tävlingstopp och planerar att köpa ny kavaj till mig och nytt schabrak till Bazze. Men det vore så roligt att ha någon mer att åka tillsammans med och inte behöva tävla "ensam". Ja, nu är jag ju inte ensam på tävling utan har alltid med mig en kompis och vi brukar ha superskoj. Men jag tänker på någon mer som tävlar på samma nivå som mig, så att vi kan peppa varandra och ses på tävlingar.

Hur som helst så är det hög tid att börja titta ut lite tävlingar. Det blir ju så klart mest LB, men så tänkte jag kanske också prova nya LC bara för att se hur det känns. Sen är drömmen också att kunna rida LA med goda (för mig är det dryga 60%) resultat. Vi får se om jag uppnår det i år...

Just det - man kan också anmäla sig till att rida i Skogslottens lag nu. Det vore roligt - men samma sak här. Vågar jag? Och det vore så mycket roligare att göra det tillsammans med någon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar