19 januari 2015

En ensam musketör med sällskap

I dag var tanken att endast Jenny A och jag skulle trimma, eftersom Sussie är på andra roligheter. Tyvärr är Jenny sjuk... så jag blev ensam musketör kvar. Tänkte ändå försöka få till ett rejält pass. Men jag hade sån tur att Lisa dök upp i stallet samtidigt som mig, så hon och Challe gjorde sällskap med Bazze och mig. Tredje gången på en vecka som vi rider ihop. Kul!

Baltazar kändes väldigt fin, så jag passade på att köra lite blandade övningar. Bland annat några varv med vänster förvänd - jäklar vad bra den satt!! Behövde inte ens hjälpa till och stötta med spöet på bakbenet. Blir så himla glad och stolt! Sen gjorde vi några öppna och skänkelvikningar åt varje håll. Kändes också super :) 

Visste inte riktigt vad jag skulle hitta på när allt kändes så bra, så jag bestämde mig att köra många övergångar mellan trav och galopp. Haha, då insåg jag att jag har lite att öva på... Galoppfattningarna är rätt ok, men avsaktningen till trav kändes inte rätt på en fläck. Jisses... Så det vill jag förbättra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar