25 oktober 2014

Skogslotten, KM 2014

Idag var de dags för årets klubbmästerskap på Skogslotten. Jag var så klart med :) För övrigt så var det sista gången jag red LB:1 som det ser ut nu. Från och med nästa år så ändras det ju...

Den största oron låg kring lastningen (eftersom den inte gick något vidare sist). Även idag började vi med lite "in och ut", men med lite hjälp av Mats och Sophie så klev han in och vi fick på bommen. När vi kom ner till Skogslotten så var både Ulrika, barnen och Eija-Leena där för att titta och heja. Roligt!
Framridning
Det var regnigt idag och eftersom framridningen var utomhus så var det bara att pälsa på sig. Jag hade förstås på mig regnkjolen från Uhip. Bästa plagget :)

Framridningen kändes bra och jag fick coachning av Sophie. Alltid lika skönt att ha henne där! Bästa tränaren! Sen var det dags för programmet... Jag är väldigt nöjd med första travdelen, men när det var dags för galoppen så orkade jag inte riktig peppa Baltazar. Därav blev poängen inte riktigt så bra som jag önskat.... När jag fick protokollet så stod det bara drygt 58%. Och såå illa hade det ju inte känts...
Sophie coachar - kolla också in ridkjolen från Uhip...
Vi tittade vidare på ekipagen, men kunde inte låta bli att tycka att jag fått låga poäng. Så innan vi åkte hem, så kontrollräknade vi. Jodå, de hade missat att räkna med hela 12 poäng! När jag fick det korrigerat så fick jag 62,4% och åkte upp i resultatlistan. En kort stund låg jag på 3 plats... Till sist så halkade jag ner precis utanför placering, dvs 6:e plats.
Framridning
Det var ju jätteskönt att vi såg de felräknade poängen, men jag önskar så att det hade varit rätt från början. Då hade jag fått uppleva känslan av att faktiskt ligga högst upp i resultatlistan efter min ritt.. att ligga placerad större delen av klassen... och till sist hamna precis utanför placering. Nu bär jag i stället med mig bilden av att ligga långt ner i resultatet... och det var den känslan jag hade större delen av klassen. Det var synd att jag inte fick sluta med en härlig och positiv känsla..! Det är ju trots allt roligare att se sitt namn högt upp i resultatlistan än långt ned..

Tävlingssäsong 2014 är nu avslutad...
Även om inte jag placerade mig, så gjorde både Patricia, Wilma och Emma det. Stort grattis till er tjejer :)

1 kommentar:

  1. Förstår hur du tänker. Men samtidigt så sade din erfarenhet dig att du fått en felaktig bedömning. Den erfarenheten och känslan hade du inte för ett/två år sedan. Jag har inte sett er på länge. Men filmer och bilder talar sitt tydliga språk. Ni är mer än på G! :)
    kramiz, Annica

    SvaraRadera