29 oktober 2014

Lite ensamt

Idag var en sån där kväll när det var riktigt lugnt i stallet och jag (nästan) inte träffade någon. Visst kan det vara skönt att bara vara själv och skrota runt. Men just nu tycker jag att det är lite mycket av den varan. Jag saknar någon att "hänga" med, att rida med, att diskutera träningar med, att prata skit med.... Skulle vara så kul att ingå i ett tantgäng - men då måste jag nog byta stall. Och det har jag INGEN lust med! Eller så får jag börja åka på träningar och kurser i andra stall? Kanske byta till en klubb med aktiviteter där jag kan vara med. Men då måste jag kunna lasta och åka enklare med Bazze. Och det känns lååångt borta att klara av det...

Jag vet att jag gnäller lite nu, men härliga Eija-Leena och jag är ju aldrig i stallet samma dag (eftersom vi delar häst). Darling Sussie kan inte rida just nu (åh, vad jag saknar henne i stallet som förr). Sweetie Jenny står ju inte alls hos oss och har ingen häst just nu... Bästis Ulrika har inte heller kvar sin häst (men oj, vad jag saknar när vi hängde i stallet typ varje dag)... 
Vi är ett fantastiskt härligt gäng på Långkärr, men som sagt... Ibland är det lite tomt på likasinnade tanter att hänga med... (och  nu är det färdig-gnällt!!)

Fokuserade på att ställa, böja och forma utan att tappa varken inner- eller yttersidan. Det gick riktigt bra och jag är supernöjd med vad vi presterade :-) Duktiga var vi! Kanske berodde det på att jag poppade min favoritmusik samtidigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar