24 oktober 2014

Gårdagens träning..

Var lite nervös inför träningen i går (Har oftast den där känslan av att jag kommer misslyckas nu för tiden... ) men Bazze kändes fin redan när jag satt upp.

Fokus låg på delar ur programmet. Många serpentiner och galopp på 15-meters volter. Fick jobba mycket med att få igenom ena sidan (innerskänkel, stöd på ytter, ställ inåt... Om och om igen...)

Det kändes riktigt bra, men så slutet "ballade" allt ur. Jag gav upp flera gånger, men Sophie pushade mig vidare. Avslutade med en superfin trav och alla bitar på plats :-D

Men... Bazze har blivit lite för tjock. Ops! Så nu ska vi se över foderstat och hur vi motionerar. Tycker ju inte han äter mycket alls... Så vi får se vad vi kan hitta på.

I morgon blir det alltså KM. Det ska nog bli bra... Men jag är ärligt talat ganska orolig för lastningen. Suck.. Att jag inte bara kan släppa det och ta det när det kommer... Ja ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar