28 december 2014

Kurs på Skogslotten - dag 2

Idag var andra dagen på Skogslottens julkurs - och det stod hoppning på schemat. Ihh, vad det var roligt :) och kallt. Brr, minus 17 grader hade vi när vi åkte iväg...

Bazze var både lite i gasen och hoppade, studsade och slängde lite med bakbenen - men samtidigt lite försiktig. Sannolikt för att jag inte riktigt vågade släppa fram honom när han kändes lite "orolig"... Han stannade till och med på några hinder och det har jag aldrig varit med om tidigare, så det var en ny utmaning för oss. Och när han hoppade de "läskiga" hindren - jisses vilka språng det var. Snacka om att överhoppa, hehe...

Ulrika red Blackburn precis som igår och även deras hoppning gick superfint. Hon fick passa honom så han inte blev för snabb i galoppen, för då hoppade han "längdhopp" över hindren. Men när hon höll galoppen kort och aktiv så  hoppade han kanonfina hopp.


Nöjda tjejer (och nöjd häst) efteråt :)

Vi red först en övning med "studs", sedan en övning med en kombination och därefter en oxer. Till sist byggdes det ihop till en bana som var Tre-studs, kombination med oxer snett igenom och därefter snett igenom igen på nästa oxer. Superkul! Och lite läskigt... Precis som det ska vara :)

Min fantastiska make var med och lastade och fotograferade även idag. Så just nu sitter jag och redigerar bilder... De kommer upp under morgondagen... :) för jag hinner nog inte med det i kväll...

2 kommentarer:

  1. Så kul att ni hittat ett forum att rida tillsammans igen! :)
    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättekul att få rida tillsammans igen :) Det har jag verkligen saknat... Hoppas att vi kan få till fler kurser framöver..

      Radera