16 december 2014

Dags att ta tag i en gremlin till?

Hm, hm... jag måste erkänna att jag har en liten gremlin till att ta tag i - och i helgen finns det ingen återvändo längre... Det gäller lastningen...

Jag läste en artikel om Pether Markne och ett av hans råd var att "Om du har ett problem, så ska du våga närma dig det och inte undvika det" Tja, kanske inte ordagrant citerat, men något åt det hållet...
(Nu har jag läst på lite mer vad han egentligen sa - och det var mer i stil att "Se dina problem som utmaningar och något intressant som du kan lära dig av"....)

Nu skulle jag väl inte säga att lastningen egentligen är ett stort problem... Oftast går han ju rakt in och annars så är han ju inne på typ 10 minuter. Det är egentligen inte heller en Gremlin, för det är inte en "falsk sanning". Jag vet att vi kan lasta och jag vet att han för det mesta kliver rakt på.

Det jag vill träna är mer mig själv. Jag önskar att jag inte blev så stressad de gånger han inte vill lastas. Jag önskar också att jag hade fler redskap (Alltså mentala redskap... inte fysiska) att ta till. Om jag kan träna mig till vad som fungerar och inte, så kan jag reda ut det bättre när det händer. Tänker jag...
Jag tar med mig den mentala känslan från en tidigare lyckad lastning :)

Senaste två gångerna (och då lastade vi tre gånger vardera = totalt sex gånger) så var det problem varje gång. Hmpf.. Vi har inte lastat sedan dess och det är 1,5 månad sedan. Därmed förväntar jag mig att det inte kommer gå helt smidigt till nu i helgen, haha.... Men det är helt ok... För vi ska bara öva (mig)... :)

Helgen därpå, så får vi också träning, för då ska jag till Skogslotten på kurs både lördagen och söndagen. Så här ska ut och åkas... hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar