30 december 2014

Bilder från Skogslotten - Hoppning

Här är lite bilder från hoppkursen på Skogslotten i söndags. Hihi, det är så roligt att se mig hoppa för jag ser ju inte direkt bekväm ut. Haha... Men jag har roligt även om jag ser  spänd och nervös ut, fniss..

Skulle behöva slipa lite (hm, en hel del kanske..) på tekniken för att bli säkrare och känna att jag vågar släppa på mer. Men överlag är jag nöjd med Bazze och mig. Vi hoppar ju! Och tycker dessutom att det är roligt :)  Kanske att Bazze tycker det är lite väl roligt ibland.

Bazze har roligt :)
Som jag skrev sist så stannade han faktiskt på två hinder och det var lite ovant. Men det var ju nyttigt att få känna på det också.
Stopp - liksom...

Studs blev det också - både som uppvärmning och som en del i banan. Alltid lika kul!
Jennys i vänster varv

Och Ulrika åt vänster
Och Ulrika i höger varv

Och Bazze och jag..
Hur som helst så hade vi fullt fokus hela träningen och det är kul att se hur fokuserade vi är på bilderna, hihi..
Ulrika fokuserad 1

Ulrika fokuserad 2

Jenny fokuserad 1

Jenny fokuserad 2

Bazze var så söt och hoppade som bara den, när han väl hoppade. Ingen av oss är ju direkt inriktade på hoppning - och jag blir lite osäker när han börjar studsa och sparka med bakbenen. Då vågar jag inte driva på ordentligt - och då blev han osäker på om han verkligen skulle hoppa. Men när han väl sedan hoppade - jisses vilka stora språng det blev.

Ulrika över travhindret
 
Hopp!

Skönt med luftiga språng, hihi...
Efter träningen har vi diskuterat hur högt vi hoppade egentligen. Låg den blå oxern som mest på 70? Eller kanske till och med 80?  Jag var till slut tvungen att kolla med Anita och hon svarade att hon uppskattade det till ca 90. Inte illa jobbat av två ringrostiga tanter ;)
Otroligt nöjda tjejer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar