25 december 2014

God Jul

Här kommer en lite sen jul-hälsning till alla där ute. Bjuder på en tomtebild på vår lilla tomtenissa, Lykke.

I går var jag i stallet tidigt på morgonen och hann med en kortare sväng i skogen innan det var dags att dra hem och vänta in släkten. Såå himla mysigt sätt att starta julaftonen på. Det var helt tomt i stallet och hästarna hade varit ute sedan halv sju på morgonen. Började därför med att fixa sysslor innan jag tog in Bazze. På med ett fleecetäcke och sedan tog vi stora sjövägen och tillbaka. Träffade på Lisa och hennes pojkvän också.


Idag blev det också stallet på förmiddagen. Det har varit underbart väder idag! Strålande sol och ganska kallt med minus sju grader. Blev ganska kallt om tårna till slut även om jag red barbacka även idag.. Även idag blev det skogen och jag valde skogsstigen förbi islandshästarna och upp i skogen en bit. En otroligt vacker och stilla dag som man inte få många av på ett år. Var också helt sääääker på att jag såg en älg!! Men eftersom den inte rörde sig en millimeter trots att jag tjoade och tjimade så var det säkert bara en stubbe ;)

Idag använde jag också Hästappen för första gången. Slog på GPS-ritten - den funkade bra och ritade upp vägen på kartan, men däremot skrev den inte varken avstånd eller tiden jag varit ute. Men jag kanske inte har ställt in den rätt - för visst borde den väl visa det också?

Julkramar till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar