15 juni 2014

Vilken helg!

Jisses vilken intensiv helg!

I fredags var det som sagt tävling för Jenny A och Baltazar i Finsång, en LB:2. Gick kanon och hamnade preciiiis utanför placering. Sophie och Roger gjorde en strålande insats och kom tvåa i klassen :)


Jenny och Bazze

Jenny och Bazze igen :)

I går var det dags igen och då åkte jag, Jenny och Baltazar återigen till Finspång. Den här gången var det en LA:3 som stod på programmet. Även nu var känslan jättefin och det såg kanon ut. Tyvärr var gavs inte poängen bort gratis och en miss i förvända galoppen gjorde att procenten inte blev som vi hoppats. Synd! Det här var för övrigt den sista tävlingen som Jenny A var anmäld till med Baltazar. Om det passar så kommer hon säkert rida honom fler gånger och kanske även tävla.
Sophie och Roger red samma klass och tog hem den blå-gula rosetten :) Grattis!
Sophie och Roger

Team Långkärr :)

Efter tävlingen så hjälpte Jenny till att fota lite midsommarkort på mig och Bazze. Blev väldigt många fina kort, om man bortser från modellens vita och knaggliga ben/knän. Hmpf... Bilder på det (inklusive knän) kommer senare :)

Idag har jag varit och mockat ur vinterbädden ur boxen. Det tog sin lilla tid (efter tre timmar frågade Mats om jag inte var klar... hihi...) men nu är det sommarfint :) Och jag lär ha träningsvärk så det förslår i veckan. Trodde jag skulle hinna med en tur i skogen också - men det fick stryka på foten.

Baltazar med Jenny * 2
Nu är jag hemma och röjer undan några timmar och i kväll blir det sommarlovsmiddag på Sjöstugan. Mysig tradition :)

2 kommentarer:

  1. Bazze ser så FIN ut! :)

    Jag mockade också ur Jackens box för någon vecka sedan. Det gick fort. Men att skura av väggarna. Bläääk! ;)

    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är han fin :-) Undrar om det beror på att jag inte ridit honom på flera månader? Haha...

      Radera