8 juni 2014

Träning med fotograf

Eftersom veckans träning brann inne, så blev det träning i kväll i stället. Trots att vi inte började förrän kl 17 så var det fortfarande läskigt varmt ute. Så det blev svettigt för både Bazze och mej. Ja, kanske mest för mig... ;)

Jag hade med mig maken som fotograf. Dels för att jag tycker att det är jättekul att bli fotograferad, dels för att det är nyttigt att se sig själv när man rider på bild/film och dels för att jag ville se hur det ser ut så här andra träningen efter operationen.
På vissa av bilderna tycker jag att det ser riktigt bra ut, men på vissa har jag en del att slipa på...  Men jag ska nog få ordning på mig själv fram över ;)

Idag försökte jag ha en högre form och lyckades stundvis med det. Enligt Sophie till och med ibland som i LA-form. Jippie - det kändes kul att höra! Det blev också en del galopp eftersom jag inte har fått till känslan i den riktigt (Läs - har inte kunnat svänga... haha...) Med betydligt mer innerskänkel och ställning "i galopp-riktningen" så blev det mycket bättre. Känns ovant... men såg bra ut sa Sophie. Så jag litar på det och jobbar vidare med den känslan.

Som läxa fick jag att rida med mer energi och göra det jag gör "med stuns" istället för att "mölja runt". Ja, hon sa kanske inte riktigt så... men ni fattar... ;) Bättre att rida kortare stunder och försöka få till riktigt bra ridning då. Istället för att rida längre perioder och var lite för "lång, låg och loj". Typ...

Åh, ni kan inte ana vad roligt det är att vara igång igen... Jag blir till och med motiverad att börja träna mag- och ryggmuskler och att springa för att få upp flåset (Hahaha - det trodde ni väl aldrig att ni skulle få höra från mig?! Att jag kan tänka mig att börja springa... Fast vid närmare eftertanke så slänger jag hellre på en discodänga och dansar loss ordentligt. Betydligt roligare!)

Bjuder på en bild från kvällen här... Fler kommer när jag hunnit kolla igenom dem lite mer...
Får bjussa på att min egen position i sadeln är lite si och så... Bazze ser ju fin ut i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar