2 juni 2014

Blandad kompott

Idag flyttade hästarna från sina vinterhagar. Tog ett tag med mockning i den gamla hagen - och fick hjälp av Ester som gick där idag :-)

Trimmade lite på banan tillsammans med Sussie o Challe. Blev så sugen på tävling att jag kollat upp att Lilla Hageby har programridning på lördag. Tänkte att jag kanske kunde rida en LB. Bara för skojs skull, liksom. Men... nu funderar jag på om det är bra att kunna svänga i galoppen först? Alt att kunna rida rakt fram? Haha... Dessutom har jag ju ingen transport för tillfället. Sista anmälningsdag är i morgon... Så jag får väl sova på saken. Blir nog inget med det, men att drömma är ju också kul :-)

Pamina har förresten blivit dålig i sin sommarhage och de misstänker att hon ev har känningar av fång. Just nu står hon i hage utan gräs... Avvaktar några dagar och så får vi se om det blir någon förändring. Inga problem med hovarna eller att stå, men svullen nacke och blivit tjock väldigt snabbt och så. Håller tummarna för att det är falskt alarm. Hon är tydligen pigg o glad i alla fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar