24 juni 2014

Träning

Eija-Leena och jag har bytt träningstider den här veckan, så i kväll har Sophie drillat mig i 45 minuter på banan. Åhhh, vad det var rooooligt!! Vi var så jäkla duktiga och det kändes så bra (därmed inte sagt att det kanske gick så himla bra... men vi fick liksom till det)

Jobbade mycket med innerskänklarna (i båda varven) och att tänka "öppna" i de flesta övningar. Det var svårt men inte omöjligt... Och det roliga är att jag faktiskt kunde känna de där stegen när jag fick till det rätt. Samtidigt som Sophie sa att "Där blev det rätt", så tjoade jag att "Där kändes det bra".
Duktiga! Och svettiga!

Det blev mycket trav och galopp på volter med "öppna-tänk". Och så körde vi en övning som var en liten fyrkant (15*15 meter) och skulle "vända tvärt" i hörnet. Allt gick ut på att få med båda sidorna och att rakrikta.

Alltså, tänka öppna fast utan att ställa nästa något. Och verkligen se till att fånga upp yttersidan. Jobbigt  och svårt men ack så roligt! Hepp - vad jag älskar att träna med min fantastiska häst som ställer upp på nästan allt jag ber om utan att knota :)
Från förra veckans träning - som också var helt ok... men inte lika bra som denna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar