4 juni 2014

Stigbyglar

Haha, det måste vara något fel på mina fötter ;-) Jag brukar ha sådana där säkerhetsstigbyglar som är svängda på ena sidan, men just nu rider jag med helt vanliga eftersom det passar Eija-Leena och Jenny A bättre (och jag är för lat för att byta varje gång jag ska rida...) Men fot går bara inte....

Kan inte få "plattan" rakt under foten, utan den hamnar snett och lilltån kommer i kläm. Inte får jag något bra stöd heller... Så det är nog bara att bita i det sura äpplet och byta stigbyglar efter ryttare.

Bytte till nya tyglar idag också (mycket välbehövligt!). Nu har jag ett par tunnare lädertyglar med många "pluppar" och gummi på insidan. Kändes bra :-)

Red på banan idag och det blev mycket skritt - trav övergångar. Det gick riktigt bra. Så jag gjorde det många gånger. Haha.... Kunde inte heller låta bli att känna på galoppen. Kul att rida förvänd i vänster ;-) så det provar jag varje gång :-)

I morgon blir det skogen med Sussie. Ser fram mot en härligt tur med mycket snack. Hihi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar