10 november 2013

Söndag

Sussie och jag var i stallet vid kl 10 och hade tänkt oss ett träningspass tillsammans. Vi kunde dock inte låta bli att skritta fram ute i skogen - det var ju en underbar förmiddag. Väl nere på ridbanan så såg vi tyvärr att Challe haltade, så Sussie fick vackert traska upp till stallet igen. Min motivation föll en del när jag blev ensam kvar - men jag gjorde mitt bästa under den korta stund jag red. Det blev serpentiner med volter i "svängarna" och så övade jag på skänkelvikningen. Gick väl hyfsat under förutsättningarna tycker jag - men det blir inte ett pass att lägga till historien...
Däremot satt vänster galoppen som en smäck - och det var ju skönt :)
Tränat och klart :)

Därefter blev det fika och snack i sadelkammaren :)
När Sussi åkte vidare hem, så gick jag ner i hagen och mockade en kärra. Bazze och Roger stod och mumsade sitt lunch-hö och var trevligt sällskap :)
Trevligt sällskap i hagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar