12 november 2013

Skillanden i bilder :)

Hösten är här och därmed har också tävlingssäsongen gått mot sitt slut. Tycker att det är lite roligt att göra en tillbakablick på hur vi (nåja, mest jag...) utvecklats under året. Har plockat fram några bilder från hösten 2012 (KM och  träningstävling på Hillersta) - och som jämförelse några bilder från KM och tävlingar i höst, 2013.

Baltazar är van vid tävlingar och betydligt mer välutbildad än jag är. Just därför har jag haft möjlighet att få en rejäl skjuts i min egen ridning och känner att jag utvecklats hur mycket som helst under detta år. Baltazar och jag skulle inte heller kommit så långt utan vår tränare Sophie Lindström. Hon och hennes träningsfilosofi passar mig och Baltazar så bra. Lycka att ha en sådan engagerad tränare! Tänk att hon fått mig att uppfylla min dröm att komma ut och tävla. Tack!

Under säsongen har jag "tränat på att tävla" och jag tycker att jag börjar känna mig mer hemma på tävlingsplatserna. Börjar också få lite kläm på hur jag ska rida fram för att det ska passa mig och Bazze. Har också fått med mig några rosetter hem och det är ju extra kul. Lite extra roligt har det också varit de gånger jag fått rida med i Skogslottens lag.

Bästa resultatet? Nja, om man ser till % så är det KM som slutade på 66,38% (LB:1). Men gladast och mest förvånad blev jag nog över de 62,12% jag fick när jag red LB:3 i Finspång bland de stooora hästarna :) Kolla in den härliga bildserien på det i det här inlägget.

Och nu lite bilder...

Hösten 2012

KM, Skogslotten

KM, Skogslotten



Träningstävling, Hillersta

Träningstävling, Hillersta

Hösten 2013


KM, Skogslotten, 2013

KM, Skogslotten, 2013

KM, Skogslotten, 2013

Heda, 2013

Heda, 2013


2 kommentarer:

  1. Visst är det skillnad! Ni har kämpat på bra. .....och bättre ska det bli 😃 Det kommer ju fler säsonger!
    /Annica

    SvaraRadera
  2. Ja, nu när jag titta tillbaka på de tidigare bilderna förstår jag vad Sophie menade med att han var "lång och låg".
    Fast å andra sidan var jag så nöjd då :) och det är väl det som är så härligt.. att kunna vara nöjd utifrån den nivå man är på just då :)

    SvaraRadera