1 juli 2013

Älska skogen!

Idag är en dag då stressen har krupit sig på, utan att jag egentligen haft speciellt mycket att göra. Till slut hände en grej som bara fick bägaren att rinna över och stressen att ta överhand. Någon sa något som egentligen inte spelar någon roll alls, men jag tog åt mig rejält. Suck, gillar verkligen inte den sidan av mig själv - att jag så lätt fäster mig vid vad andra säger och tycker. Det påminner mig om årets Nyårslöfte... som i alla fall Ulrika känner till.. om hon nu kommer ihåg det ;) Jag har dock allas våra löften nedskrivna. Moaha... Nåväl, det är dagar som denna då det är speciellt skönt att komma till stallet och hänga med alla sköna djur och människor där :)
Ester ligger lite före...

Jag hade siktat in mig på en skogstur och hade turen att få med mig Mats och Ester som sällskap. Det är ju bara såå mycket roligare att rida ut tillsammans. När jag skulle sadla såg jag att Baltazar fått ett rejält bett (av en insekt?) precis vid sadelgjorden. Får leta fram "luddet" till sadelgjorden till i morgon, men för dagen fick det bli barbacka.

Vi red den nya "klätterbacken" som Ewa och Eija-Leena hittade för ett tag sedan. När vi kom upp på berget tog vi vänster mot sjön och kom ut vid anslagstavlan. Vädret var helt underbart (lagom varmt och inga mygg!) så vi vill inte rida direkt hem, utan tog den "Lilla prinssvängen" baklänges. Ester skötte sig finemang även om hon ibland tog "genvägar" över(!) björksly och små buskar, hihi...  Baltazar var som vanligt stencool och jag älskar verkligen att rida barbacka på honom. Så trygg och skön (men kanske inte helt säker på foten, fniss...)
Inte så missnöjd som han ser ut ;)

Måste bara säga att jag älskar att rida ute i skogen! Finns inget bättre för en stressad kontorsråtta som jag ;)

1 kommentar:

  1. Det är när man lägger märke till de fina sakerna runt om som man vet att man lever....
    En barbackatur i skogen t ex...

    :) Annica

    SvaraRadera