6 juli 2013

Positivt laddad :-)

Började dagen med att få ett härligt meddelande från en kompis. Bara för att hon ville önska en fin första semesterdag :-) Det gjorde mig glad :-)

Sedan vidare till stallet för fika med 'gänget'. Tyvärr blev det lite manfall av olika anledningar. Men vi som var där, Zanna, Sophie, Jonna, Ewa och jag, hade trevligt :-) Skänker dock en extra tanke speciellt till S som inte kunde komma pga tråkiga omständigheter.

Blir som vanligt på så himla bra humör efter dessa fika-träffar. Vi har ju så kul tillsammans. Hoppas verkligen att det blir lika bra folk som kommer till hösten och passar in i gänget :-) Ska bli spännande att se vilka som kommer (om det kommer någon?)

Positiv energi behöver jag som sagt just nu, för som jag skrev härom dagen så har vi fått tråkiga nyheter här hemma. Det gäller vår hund som visat sig vara riktigt, riktigt dålig. Vi försöker ha henne kvar över sommaren och hoppas hon ska bli piggare med specialmat och medicin. Men tyvärr är hon obotlig och kommer sannolikt inte överleva hösten. Snyft :'( Tack snälla ni som tänkt på oss och vår Speja.

Passade på att lasta Baltazar idag också (ja, det får inte gå för långt mellan gångerna). Maken hjälpte till och den här gången gick det så otroligt lugnt till att jag blev riktigt förvånad. Trots att Zigge och Roger levde rövare i hagen precis utanför transporten, 'bumpade' Bazze inte en enda gång när vi lastade ur. Bara klev ur långsamt steg för steg. Duktiga hästen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar